středa 22. července 2020

Odpolední švih na Úsovsko

Mapa  Fotoalbum
69,8 km

Dneska jsem vyjel až někdy kolem páté odpoledne. Přes den jsem vyspával noční směnu a vlastně neměl ani náladu na žádnou větší akci. Vyjel jsem hlavně proto, že mi bylo blbé promrhat šanci, když už má být od pozítří zase hnusně. Výsledná sedmdesátka je tedy nakonec tak trochu překvapením, ale rozhodně si nestěžuji.


Přes všechny okolnosti jsem neměl potřebu vyhýbat se kopcům. Naopak - ten k Rohelské boudě mě vyloženě lákal a nechal se zvládnout lépe, než bych prve čekal. Do Rohle je to pak sjezdem, což si ale nemalujte moc růžově. Silnice v lese je plná děr a ta přes dědinu rozkopaná. Ještě že foukám na rozumné tlaky a mám (v rámci silničních kol) širší 28 mm pláště. Veleboř je již mnohem přátelštější, ale stejně jsem někde v tamním downtownu odbočil k lesu a jím pak dojel do Lipinky. Povrch silnice opět strašný. Často si teď všímám snahy silnice opravovat, jenomže tady tenhle bohulibý trend ještě nezachytili. Na lepší asfalt se dostávám až za Lipinkou, ve stoupání před Novou Hradečnou. Nejenže je tam pěkná cesta, ale z vrcholu kopce taky nádherný výhled k Uničovsku. Vidět je třeba i hrad Sovinec, tak se po něm mrkněte, pokud byste se sem někdy dostali. V N.Hradečné mají sice pořád dobrý asfalt, bohužel železniční přejezd s tímto stavem dost kontrastuje a při přejíždění ve vyšší rychlosti jsme já i kolo schytali pořádnou ránu. Takže bacha. Do Troubelic je to zase dolů a za nimi opět nahoru k Pískovu. Nad Pískovem se odhodlávám prubnout polňačku k vrchu Holubice. Docela fajn. Na začátku super šotolinka, kus dál rozbitější šotolinka a u obory solidní silnice. A především krásné výhledy, tentokrát zpestřené pasoucími se krávami. Asi jsem jim připadal zajímavý (nebo jenom vypadám tak blbě), tak se přišly podívat blíž a mám z toho docela pěkné snímky. Ke Klopině dole kopcom a pak směr sousední Úsov. Tam nic nového. Pokračuji tradičně směr Třeština a lituji, že nestihnu zmrzlinu v Leštině, protože čas kvačí. A to už mám na něco opravdu chuť! Naštěstí jsme minulý týden byli s potomstvem v Háji u Třeštiny, kde znovu zprovoznili občerstvení vedle známé restaurace a mě napadá, že tady bych uspět mohl. Předpoklad vyšel stejně skvěle jako chutnala chlazená kofola a ledňáček k tomu. Jen komárů tam bylo nějak moc a byli tak dotěrní, že jsem do sebe všechno rychle naházel a frčel k domovu. Že jsem to vzal zajímavější variantou po hrázích netřeba dodávat a nic víc vlastně taky ne, protože nic zásadního se neudálo. Prostě jsem si užil pohodový večerní švih.

PÁR MOBILNÍCH VÝCVAKŮ

Strupšín

Rohelská bouda

Rohle

Veleboř

Lipinka

Mezi Lipinkou a N.Hradečnou

Nová Hradečná

Pískov

Polňačka z Pískova na Holubici

U vyhlídky od pastvin na Holubici

Úsov

Čapí dorost na komíně v Leštině


Žádné komentáře:

Okomentovat