pondělí 17. srpna 2020

Libina, Troubelice, Uničov, Střelice, Nové Mlýny

Mapa  Fotoalbum
80.8 km

Včerejší dopoledne se naskytla možnost k projížďce, a protože už mám prakticky ujeto vše, co jsem na letošek plánoval, můžu některé trasy opakovat nebo jen lehce měnit. Na jaře jsem objel svoje kolečko přes Uničov a Litovel. Tentokrát jsem to dal trošku jinak, bez Litovle a s průzkumem dosud neprozkoumané části cyklotrasy.



První část ze Šumperku do Troubelic nastíním jen krátce. Ten úsek přes Hrabišín k Libině, pak okolo potoka a po silnici směr Nová Hradečná totiž jezdím relativně často a už jsem tady o tom určitě psal. Ke změně došlo až za přejezdem na konci Troubelic, kde jsem tentokrát jel doprava k nádraží (loni doprava na Dědinku). Čeká tam menší kopec, za ním další koleje a potom zhruba půl kilometru dlažebních kostek. Ona silnice předtím ani potom není nic moc, ovšem kostky jsou přece jen vyšší level a ty širší pláště, co teď mám na silničce nasazené, rozhodně nebyly zbytečné. Dále lze pokračovat buď rovně po silnici 2 km do Medlova, nebo si to zpestřit přes kopec. Je tam nový kus cesty, docela pěkný výhled (když nepočítám skládku nalevo) a do Medlova dojetete taky. Navíc skoro hned u napojení cyklostezky k Uničovu, kterou jsem už letos taky využil. V Uničově dejte pozor. Opravují chodníky a některé části stezky budete muset projít pěšky. Chtěl jsem si dát někde na náměstí zmrzlinu a dokonce našel i cukrárnu, jenže v téhle cukrárně zmrzlinu nemají. Chápete? Cukrárna! V srpnu! Na náměstí! Bez zmrzky! Naštěstí obsluha si je tohoto nedostatku vědoma a ochotně poradila zajet ke krámku poblíž kruháče na náměstí Osvobození. Pokud mohu, doporučím vám ten krámek taky. Zmrzlina byla výborná a ledová káva taky. Posilněn jsem se napojil na stezku ke Střelicím. Cyklostezku lze jen chválit, jede se po ní skvěle a platí to vlastně nejen o okolí Uničova, ale i o Uničově samotném. Proti Šumperku jsou v tomhle směru o parník napřed. Ve Střelicích točím doprava ke kapli a kousek dál na cyklotrasu č. 6235. K okraji CHKO Litovelské Pomoraví pohodlná šotolina, později už jen šotolina a nějaké díry v ní. Lehce znepokojivé jsou laguny stojící vody podél cesty, jakožto líheň komárů. Ti jsou tady děsně dotěrní. Opravdu blbý úsek přijde za železničním nadjezdem, kde už není ani šotolina. Jen nezpevněná polňačka plná bahna, louží a vůbec různého sajrajtu. Ke statku v Novém Dvoře se to tedy zdá delší, než na mapě. Hodilo by se dát tu další zmrzku, ovšem vida davy návštěvníků a frontu před prodejnou, raději jsem si nechal zajít chuť. Jedu dál, a to opět pro mě novou částí cyklostezky, tentokrát k Novým Zámkům. Až na pár výmolů o dost lepší svezení, než před chvílí. Celé je to po asfaltu, byť místy dost rozbitém. Na silnici od Litovle se napojíte těsně před křižovatkou, čili před kopcem. Tady už jsem neabsolvoval nic moc nového. Přejel lesem k Novým Mlýnům, na Doubravice, Moravičany a okrajem Mohelnice ku Třeštině. Kupodivu dobře dopadla i zkouška cyklokrosky na cestě po hrázi vedoucí od začátku vesnice k Háji u Třeštiny. Až na vysokou trávu a pár kopřiv v ní pohoda. V Háji jsem si dal nanuk, kofolu a "objevil" možnost dostat se na další hráz "zkratkou" přímo od kiosku podél náhonu elektrárny a kolem splavu. No a pak už klasika až domů, pochopitelně s "povinnou" zastávkou na točenou zmrzku v Leštině. Tentokrát vanilková a ostružinovou. Doma jsem byl kolem šesté, což je ideální čas.

PÁR FOTEK Z TELEFONU

Vlaková zastávka Hrabišín

Libina

Libinský rybník

Cesta z Nové Hradečné do Troubelic

Troubelice

Nájezd na kostky u troubelického nádraží

Odbočka na novou cestu před Medlovem

Medlov

Uničov

Cyklostezka z Uničova ke Střelicím

Střelice

Nájezd na cyklotrasu 6235 ve Střelicích

Litovelské Pomoraví

Polňačka u Nového Dvora

Farmářská prodejna v Novém Dvoře

Cesta k Novým Zámkům

Náhon u Nových Mlýnů

Vodní elektrárna v Háji u Třeštiny

Na zmrzce v Leštině


Žádné komentáře:

Okomentovat