úterý 18. srpna 2020

Strupšín, Velká Polanka, Hosena

Mapa  Fotoalbum
47.6 km


Další z podvečerních projížděk, které si letos docela užívám. Opět po částečně provařené trase + menší obměna. Provařená byla jistě ta část k Rohelské boudě (Sudkov, Brníčko, Strupšín...). Novinkou byly paseky na Humenci a Velké Polance, někdy hodně rozsáhlé. Jakkoliv kácení lesů není nic pozitivního, jeho kladným efektem bývá výskyt vyhlídek. Před pár lety to byl prakticky jenom les a člověk z něj moc neviděl. Pamatuju si to. Teď je projížďka přes tyhle kopce přece jen zajímavější, ať už s kácením souhlasíme, nebo ne.
Dojel jsem k rozcestí U Josefa (obrázek svatého na křižovatce lesních cest) a zde právě udělal tu obměnu trasy, jinak provařené. Nejel jsem totiž rovně kolem chaty, co stojí u cesty, ale doprava po štěrku. Už jsem tu možnost okukoval dříve a nevěděl co čekat. Nuže, čekejte poměrně příjemný sjezd lesem, tu a tam přes menší mýtinu. Podle mapy by v lese před příjezdem do Hrabové měl stát nějaký pomník, ale ani po delším bloudění v porostu za pomoci GPS se mi nepodařilo nic najít.
Z horního kraje Hrabové stojí za vypíchnutí skvělé výhledy. Není divu, že se tu rozbujely novostavby, jedna dokonce poměrně přemrštěná. Pokračuemme sešupem mezi domky a dále k Dubicku po hlavní silnici, kde se holt musíte smířit s provozem. Naštěstí jen kousek. V Dubicku točím k cyklostezce podél jezírka Hosena do Bohuslavic a poté - jak jinak - po hrázích do Leštiny na zmrzlinu. Tentokrát marně, kiosek byl zavřený. Jako štěstí v neštěstí jsem však "objevil" malou cukrárnu přes cestu u parku, kde jsem se ukojil zmrzlinou v ledové kávě. Mám tedy i pro příště náhradní řešení.
K domovu jsem chtěl jet okolo řeky, ale snad to bylo prvními kapkami, co začaly padat z blížícího se mraku, že jsem na své předsevzetí zapomněl a vzal to normálně k Lesnici. Tedy já vlastně nezmokl, ale elektrokolisti (jakože narazit na normálního cyklistu začíná být spíš výjimkou) mířící opačným směrem nejspíš zmokli kvalitně. A dobře jim tak.


FOTKY Z MOBILU
tentokrát bez popisků

















Žádné komentáře:

Okomentovat