úterý 11. srpna 2020

Z Jakubovic do Janoušova

Mapa web  Fotoalbum
4.9 km


Pět kiláků není žádné terno. Na kole už vůbec, pěšky vlastně taky ne. Ale když dobře zvolíte trasu, potěší. Já vsadil tak trochu na jistotu, protože tyhle cestičky znám z minulosti, byť ne takto pohromadě. Co mě mohlo překvapit? Například bouřka. Začala pár minut poté, co jsem vystoupil z autobusu u Jakubovického kostela a vydržela asi do půlky výletu. Nutno však jedním dechem dodat, že co se deště týká, šlo spíš o příjemnou spršku než o nějaký liják. Vyrazil jsem až později odpoledne, tudíž jsem sice neunikl vedru, ale slunce ze západu touto dobou umožňuje lepší vyhlídky. Beru to jako bonus, protože častěji vyrážím ven dopoledne a z těchto kopců pak mívám světlo proti sobě (obrazně i doslova).
Co říci k trase jako takové? Není zrovna po rovině. Nejprve stoupá do svahů nad Jakubovicemi, poté chvíli kopíruje krásné louky, načež se dost ostře pustí lesní cestou níže jen proto, abyste do cílového Janoušova za osadou Mezník zase lezli nahoru, tentokrát však už po asfaltu. Asi největší atrakcí jsou zde vyhlídky v první části procházky, to dále už je spíš takové pohodové. To taky není k zahození. Autobusové spoje ze Šumperka i zpátky z Janoušova pěkně navazují, dají vám necelé dvě hodiny času, což je víc než dost i s rezervou. Takže máte-li chuť se nepříliš náročně provětrat, zkuste to.

PS: Mile mě překvapila útulnost janoušovské autobusové zastávky u kostelíku. Fotky najdete v kompletním fotoalbu (odkaz nahoře)


FOTKY
Olympus E-PL3 + Panasonic Lumix 12-32 mm f/3.5-5.6 OIS

Horní část Jakubovic

Výhled k Hartíkovu (úvodní foto totéž, jen širší)

Na rozcestí polních cest

Turisticky neznačená polňačka

Podél luk

Chata pod lesem

Od chaty k blízkému rybníku

Rybník je poněkud zašitý, ale zjevně udržovaný

Poněkud méně pohodlný sestup štěrkovou lesní cestou

Zkratka k Mezníku přes louku bývá někdy nepřístupná kvůli dobytku a
bývá třeba použít zeleně značenou pěšinu podél potoka. Já měl dnes štěstí.

Cesta k Mezníku

Osada Mezník

Kamenný kříž při cestě do Janoušova

Janoušovský penzion Horizont

Janoušov



Žádné komentáře:

Okomentovat