úterý 13. října 2020

Krchleby, Svojanov, Mírov, Mohelnice

Mapa  Fotoalbum

82 km


Jak se zdá, tak můj nedělní výjezd byl na pár dní poslední. Jednak kvůli počasí, druhak kvůli možné karanténě kvůli koronáči. Ale to druhé se teprve uvidí. Vyjížděl jsem něco málo před jednou hodinou po obědě, pěkně s řízkem a kaší v bříšku, což jsem bral jako svého druhu motivaci. Zkrátka když už jsem takové prase a napráskám se vepřovým, tak potom nesmím kolo flákat, abych nabyté špeky zase shodil, že? O cíli nebylo do poslední chvíle zcela jasno. Jasno jsem měl jen v tom, že pojedu na silničním kole, protože předchozí dny propršely a všude mimo asfalt bude hromada bahna (a toho jsem si posledně užil víc než dost). Nakonec jsem vyrazil na jih s tím, že od Zábřeha vyšlápnu nahoru ke Krchlebům a pak se uvidí.

Už během zdolávání kopce na zábřežskou Skaličku se pokazilo počasí, dosud - v říjnových intencích - poměrně příznivé. Ještě více pak přituhlo nad Jestřebím, kde se silnice klikatí prakticky po hřebeni. Nejenže slunce se zbaběle schovalo za mraky a tím zapříčinilo citelný pokles teploty, ale také vítr v těchto vyvýšených partiích fouká mnohem silněji, než dole. Jak jsem si doma zabalil do batohu větrovku spíš z povinnosti, nyní jsem za ni byl vděčný. Funkční triko a dres s dlouhým rukávem totiž nestačily. Jinak všechno probíhalo více méně v pohodě a já si jízdu hodně užíval. Včetně krpálů a pošmourného počasí. Byla to příležitost nasát takovou tu specificky hezkou podzimní atmosféru, která nikdy netrvá moc dlouho. Do Krchleb jsem dorazil plný energie, takže kratší varianta počítající s následným sešupem přímo k Mohelnici padla. Když už se dnešek daří a delší dobu na kolo nesednu, protáhnu si výlet až do Svojanova a pak to vezmu ještě přes Mírov! To si vyžádalo ještě nějaké menší kopečky, ale nic, co by stálo za řeč. Ze silnice jsou krásné výhledy, z jednoho místa speciálně na mírovský hrad, a do Maletína už je to sjezdem.


Silnici z Maletína ke Svojanovu (už v Pardubickém kraji a okrese Svitavy) si pamatuji z dřívějška ve špatném stavu a bohužel se stále nic nezlepšilo. Stále je to tam samý výmol a necitlivě zalátaná díra, že se silničním kolem je určitě lepší přibrzdit. Nad Svojanovem se nacházejí dvě větší vodní nádrže a především ta první je ideální místo na pauzu. Kdykoliv jedu kolem, zastavím se u ní. Tentokrát na navlečení dlouhoprstých rukavic a konzumaci müsli tyčky jakožto dávku paliva pro další etapu. Také další část cesty je ve znamení sjezdu, bohužel však také v upadající kvalitě vozovky. Když se za posledními svojanovskými chatami vnoříte do lesa, bude vám ten kousek z Maletína připadat skoro luxusní. Hned mi v mysli vytanulo proč jsem si kdysi sliboval, že tudy příšlě pojedu už jedině na mtb. No vidíte, a stejně jsem se nepoučil. K Mírovu to není daleko, ale vzhledem k povrchu - leckde od bláta a vody tekoucí z lesa, se to táhne. Teprve v Mírově si zase oddechnete, což je vlastně docela paradoxní vzhledem k faktu, že málo kdo cítí úlevu, když se před ním objeví červená hradba tamního hradu - tedy prý nejtvrdší tuzemské věznice. Hodně pozitivně však překvapilo, že aspoň cesta z Mírova kolem závodiště Mohelnické lomy ke Křemačovu prošla od minula opravou. Prostor je zlepšení by se sice pořád našel, ovšem ve srovnání s minulostí, nebo dokonce tím svojanovským tankodromem, je to jako nebe a dudy. Průjezd Křemačovem a vlastně i následná část k Mohelnici už je vyloženě pohodička. Slušná silnice a pořád mírně z kopce. Projel jsem parkem za tamním autokempem a podjezdem pod dálničním nájezdem se dostal až do centra. Pravda, celkem zbytečně, dalo by se to udělat jednodušeji, ale když už jsem tam byl, proč těch pár šlápnutí navíc neobětovat? No a pak už klasika, včetně klasické zajížďky přes Slavoňov, protože není většího opruzu, než muset jet na kole v šíleném provozu mezi Libivou a Zvolí. To už raději okliku i další kopeček. Před Zvolí jsem to vzal trošku netradičně skrze Vlachov k Lukavici, od níž dále k Hoseně u Bohuslavic a domů přes Hrabovou a Leštinu. Fakt je, že zpáteční cestu poznamenal protivítr a domů jsem dojel docela unavený. Upřímně řečeno, i tak jsem za celou akci rád a tenhle okruh považuji za jeden z nejlepších, jaký se tu dá na silničce absolvovat.

FOTKY Z MOBILU























2 komentáře:

  1. Ahoj Tome,už dlouho tu nepřibyla ani čárka. Nikam nejezdíš, ani nechodíš? Nebo to jen nezveřejňuješ? Láďa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Láďo. Omlouvám se za opožděnou odpověď, ale stejně jako neaktivita zde na blogu to souvisí s aktuálními osobními sračkami, které se na mě sesypaly. Nějakou dobu potrvá, než se jimi prohrabu na denní světlo a pak teprve uvidím, jestli má nebo nemá smysl v blogování pokračovat. Každopádně díky za komentář a přeji vše nejlepší do nového roku. Ve srovnání s tím posledním to snad bude už jenom lepší :-) Tomáš

      Vymazat