sobota 18. dubna 2020

Dlouhé Stráně 2020

Mapa  Fotoalbum
70,5 km

.Je splněno! Ještě včera jsem byl přesvědčen, že vyrazím se silničkou na Hanou, ale ráno se mi to nějak v hlavě rozleželo a změnil placatý terén za hory. O Dlouhých Stráních už tu bylo v minulosti řečeno a napsáno mnohé. Letos se nic zásadně nezměnilo, a proto nic nového ani nepřinesu. Vzhledem k datu ještě ležel ve vyšších polohách sníh. Začínal se objevovat někde od konce spodní nádrže, kde jsem také oblékl prozíravě zabalený dlouhý dres, neboť i na teplotě bylo poznat, že jsem v horách. Někde v půlce stoupání k rozcestí pod horní nádrží jsem se dal do řeči s jakýmsi týpkem a nahoru jsme pak jeli spolu. Mimo jiné to mělo tu výhodu, že parťák nebyl úplně ve formě, takže mě v dobrém smyslu slova brzdil. Takové brždění bez ironie oceňuji. Normálně, jedu-li sám, většinou se honím a pak umírám vyčerpáním. Aby mi kolega stačil, musel jsem jet pomalu, a tak se stalo, že nahoru jsem dojel tak svěží jako nikdy předtím. U horní nádrže klasika. Kolo jsem nechal dole na parkovišti, po částečně zasněžených schůdcích vyběhl na hráz a obešel si celé kolečko kolem vody. Výjimečně nefučelo (obvykle fučí), tak byla okružní procházka dvojnásob příjemná. Méně příjemně, překvapilo množství lidí. Lanovka z Koutů nad Desnou jezdila a turistický autobus také, dokonce fungovalo i půjčování koloběžek (nejsem jejich přítelem), takže lidu se v těch končinách pohybovala spousta. Zpáteční cestu jsem si vymyslel přes Jezernou a Branku, jenomže ještě před Jezernou jsem musel vzdát a kvůli množství sněhu na lesní cestě se vrátit na asfalt. Tak jsem to vzal přes Medvědí horu a dolů do Loučné, což byl super sešup (mezi větrníky a lanovkou zákeřně číhají asi tři zasněžené části silnice), ale pak trochu otrava s delší etapou skrze Velké Losiny a Rapotín, kudy jsem jel už na začátku. Z té Jezerné bych se vrátil od Vernířovic a bylo by to zajímavější. No nic, tak snad příště. Výlet každopádně luxusní, počasí jakbysmet. A především pocit, že při své nedobré letošní trénovanosti, jsem zvládl takový krpál, je určitým příslibem, že nejsem ještě úplná lemra. A to mě těší.

FOTKY Z MOBILU
kontrastní jarní světlo mému telefonu asi úplně nedělá dobře, tak omluvte jejich kvalitu


Loučná nad Desnou 

Divoká Desná 

Spodní nádrž elektrárny Dlouhé stráně

Výhledy během stoupání 



Rozcestí Pod horní nádrží P.V.E. Dlouhé stráně 

Během stoupání k vrcholu dostávají scenérie koule 

Chata a parkoviště pod hrází

Horní nádrž elektrárny na vrcholu hory 

Zasněžená cesta na Malou Jezernou 

...ale panorámata jsou tady luxusní 

Nad údolím Borového potoka cestou k Medvědí hoře 

Rozcestí Uhlířská cesta 

Nový poldr na Tříramenném potoce

Loučná nad Desnou / Filipovice


Žádné komentáře:

Okomentovat