čtvrtek 14. května 2020

Knížecí cesta a Bukovice

Mapa  Fotoalbum
49,9 km

Tuhle trasu jsem už před lety projížděl a napadlo mě, že v ne právě ideálním počasí těchto dní je dobrá doba na opáčko. Když jsem se doma oblékal do dlouhých cyklistických kalhot a dlouhého dresu, říkal jsem si, jestli nepřeháním, ale hned před barákem jsem věděl, že ne. V květnu a taková kosa. V lese nad Anínem jsem se dokonce musel navléci i do větrovky.
O trase blíže: V Koutech nad Desnou jedu nahoru přes část Anín a pak pořád nahoru podél toku Hučivé Desné. Na rozcestí Knížecí cesta odbočuji doleva - nijak překvapivě - na Knížecí cestu. Lehce do kopce, ale po asfaltu měnící se kvality tak to jde fajn. Pár míst prozrazuje, že tu nebyl vždycky les a když dáte pozor, najdete i místní pamětihodnost. Zbytky soustavy lesních lanovek a železnice, která tu byla koncem 19. století zbudována kvůli potřebě odklidit polámané stromy po silné vichřici. Železnice tu byla až do roku 1945, kdy zanikla spolu s odsunem německého obyvatelstva. Sjezd dolů na silnici u Přemyslova je dost děravá, tak bacha na to. Do Bukovic pak stačí tuto silnici přejet a pokračovat dále po modré turistické značce. Také po asfaltu, do kopce již citelněji, ale o to sladší je pak odměna v podobě sjezdu do Velkých Losin. Celkově spokojenost, byť leccos by mohlo být lepší. Ale i tak jsem rád, že se mi povedlo vyvenčit se a nesedět jenom doma a živit špeky, jak během současné situace často činím.

FOTKY Z MOBILU


















Žádné komentáře:

Okomentovat