sobota 25. července 2020

Mrtvý muž 2020

Mapa  Fotoalbum
31.1 km

Kdo moje výlety sleduje častěji, ten už asi ví, že titulek není ovlivněn nějakou mojí zálibou v morbiditě. Mrtvý muž je totiž jedno z mých oblíbených míst v Jeseníkách, konkrétně ve východní části Hanušovické vrchoviny a na mapě byste jej našli jihovýchodně od Kamenného vrchu. Jezdím tam každoročně a bylo by mi stydno tuto tradici letos přetrhnout.



Jakkoliv mělo dnes pršet, ještě ve 12 hodin se počasí tvářilo příznivě, tak jsem vyrazil. Oproti minulosti beze změn přes Hraběšice kolem Traťovky na rozcestí Hvězda. Tam neznačenou nezpevněnou cestou kus lesem dolů a poté opět asi kilák a půl vzhůru po šotolině. Na vrcholku stoupání bývá přes paseku pěkný výhled na Hanou, jemuž dodává jistou důstojnost kupole kopce Jestřáb po levé straně. Následuje zhruba kilometrový sjezd, než stavím kolo do příkopu a pěšky se musím vydat nahoru k Vitkovým chatám a vyhlídce. Je to asi vůbec poprvé, co jsem tam potkal nějaké další turisty, byť už na odchodu. Vyhlídky bezvadné, jenže jsem bohužel měl pouze mobil a tam to na fotkách nemusí (nemůže) vypadat jako v reálu. Jinak skvělý pocit z výletu mi zkazil pohled k severu, odkud se nebe začalo výhružně černat. A kur...! Rychle jsem se sbalil, vrátil ke kolu a pokračoval v sešupu po štěrkem sypané cestě. Nejčastěji jezdívám stále sjezdem až k osadě Samota nad Mladoňovem, jenže navzdory hrozícímu dešti jsem se dnes rozhodl vzít to pro změnu kolem skalní hradby Mrtvého muže lesem po poněkud drsnějším terénu. Musím říct, že je to opravdu zajímavější, než šotolinou k silnici a pak po asfaltu. Z lesa pak vyjedete u zastávky před dalším sjezdem a ještě předtím se pokocháte několika menšími výhledy. Do Nového Malína už je to pouze sešupem a dá se říct, že vlastně až do Šumperka. Před N.Malínem jsem schytal pár kapek, ale domů jsem dojel v pohodě ještě s náskokem předtím, než přišel brutální slejvák. Chytit ho v terénu by nebylo nic moc. Takže se po všech stránkách zadařilo a i pro letošek mám Mrtvého muže splněného.

FOTKY
z mobilu

Chatová osada poblíž přehrady Krásné

Výhled z paseky při stoupání od Traťovky na Hvězdu

Lesní cesta u rozcestí Hvězda

Stoupání k Mrtvému muži

Výhled na Jestřáb a Hanou z paseky na nejvyšším bodě lesní cesty

Stezka k vyhlídce

Vitkovy chaty u vyhlídky na Mrtvém muži

Skála s vyhlídkou

Výhled k jihovýchodu

Vrcholy Hrubého Jeseníku při pohledu severním směrem

Cestou z Mrtvého muže


Podlouhlá hradba skalisek na odbočce ze zpevněné cesty je bohužel zakrytá porostem

V lese


Již skoro na silnici

Vyhlídkové místo u silnice při sjezdu k Novému Malínu


Žádné komentáře:

Okomentovat